Archive for the ‘biznesy’ Category

Skuteczny system promocyjny

Przedsiębiorstwo, wypuszczając na rynek produkt, który jest może nawet najlepszy na rynku, nie ma szans przetrwanie, bez odpowiednio zbudowanego systemu promocyjnego produktu. Jak stworzyć taki odpowiedni system promocyjny? Nie jest to proste, ale wykonalne. Pierwszym krokiem do sukcesu jest dobry plan, którego stworzenie wymaga zróżnicowanego podejścia, w zależności od rodzaju produktu oraz charakteru rynku i potencjalnych konsumentów. Planując warto wziąć pod uwagę pewne ważne kwestie. Należy przede wszystkim wybrać jak najlepszy sposób poinformowania klientów o zaletach produktu, który przedsiębiorstwo chce im zaoferować. Warto odpowiedzieć sobie także na pytanie, jak zachęcić klienta do naszego produktu i co zrobić, by klienci nie nabywali podobnych produktów od firm konkurencyjnych, ale kupowali tylko nasze. No i najważniejsze: ile pieniędzy firma chce poświęcić na promocję produktu. Od tego bowiem będzie zależało, jakie sposoby promocji da się zastosować. Bardzo istotne jest wybranie docelowej grupy klientów, najbardziej zainteresowanych tego rodzaju produktem, na których mają wpłynąć nasze działania promocyjne, oraz określenie rodzaju informacji, które chcemy im przekazać i sposobu ich przekazywania. Pod tym kątem należy zaplanować akcję promocyjną. I właśnie od tego będą zależały rodzaje zawartych w niej działań, które powinny być kompleksowe i zorganizowane, a nie spontaniczne i chaotyczne.

Znaczenie promocji dla konsumenta

Promocja ma bardzo duże znaczenie zarówno dla producentów jak i konsumentów dóbr. Działania promocyjne stosowane przez przedsiębiorców, mają także duży wpływ na rynek i kształtowanie popytu. Są one skupione na tym, by popyt dostosował się do podaży ukształtowanej przez firmę. Dzięki promocji i jej działaniom, zmniejsza się także dystans pomiędzy sprzedawcą a nabywcą i nawiązuje się pewnego rodzaju porozumienie między nimi. Działania promocyjne, są także dla konsumentów źródłem informacji o produktach, ich działaniu, sposobie użytkowania a także cenie. To właśnie działania promocyjne pomagają konsumentom w dokonaniu wyboru najodpowiedniejszego dla nich produktu. Dziś mamy na rynku ogromny wybór towarów. Stojąc przed półką w supermarkecie, czasem trudno jest nam wybrać spośród kilkunastu produktów o tym samym zastosowaniu. Etykiety są dziś bardzo skąpe, a producent zwykle skupia się tam na niezbędnych zalecanych oznaczeniach. Jeśli produkty służą do tego samego, a ponadto ich ceny są zbliżone, wtedy oczywiste, że podświadomie wybieramy ten produkt, który poznaliśmy dzięki reklamie w telewizji czy w gazecie. Pozbywamy się dylematu i szybko dokonujemy wyboru, który wydaje nam się słuszny. I to właśnie reklama nam w tym pomaga i pozwala nam zaoszczędzić czas, który stracilibyśmy na zastanawianiu się. Przy wyborze produktu, często posiłkujemy się też radą koleżanki czy znajomej. Informacja dotarła do nas kanałem nieoficjalnym, który też jest częścią działań promocyjnych.

Komunikacja podstawą promocji

Promocja jest podstawą działania każdego przedsiębiorstwa. Jednak jej skuteczność nie zawsze jest taka, jakiej pożąda producent, oferujący dane dobro. To czy informacja wysyłana od producenta trafi do konsumenta, zależy od odpowiedniej formy komunikacji. Jest kilka kanałów komunikacji, które stosuje się w procesie promocji. Specjaliści od promocji stosują zwykle dwa sposoby i do przekazywania informacji wykorzystują kanały oficjalne i nieoficjalne. Kanały oficjalne to przede wszystkim reklama w prasie, radiu czy telewizji. Nieoficjalne kanały, to popularna obecnie tzw. reklama szeptana, czyli informacje podawane z ust do ust, krążące między klientami. Aby informacje dotarły do określonego konsumenta i nie zostały zniekształcone, kanał komunikacyjny musi być drożny i nie mogą występować w nim żadne zakłócenia. W promocji warto jest stosować wszystkie możliwe kanały komunikacji, którymi da się dotrzeć do klienta. Bowiem zastosowanie tylko jednego, nie gwarantuje powodzenia. Wybierając przekaz tylko internetowy, możemy nie trafić do klientów starszych, którzy nie preferują informacji z sieci i wolą formę pisaną. Jednaka gdy skupimy się tylko na prasie, nie dotrzemy do młodszego pokolenia, które woli wyszukiwać informacje w sieci. Podobnie jest z radiem i telewizją. Dziś, mając do dyspozycji kilka rodzajów mediów, warto, wykorzystywać je wszystkie równocześnie. Gwarantuje to największą szansę powodzenia.

Promocja dźwignią gospodarki

W funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa bardzo ważne są różnego rodzaju działania promocyjne. W zasadzie każdy porządny biznesmen wie, że promocja to podstawa. Jednak nic każdy zdaje sobie sprawę z tego, że promocja to nie tylko reklama w gazecie, radiu czy telewizji. Istnieje również wiele innych narzędzi służących promocji. To swoisty rodzaj komunikacji między przedsiębiorstwem a rynkiem, czyli konsumentami. Jest to umiejętne przekazywanie informacji o oferowanych przez przedsiębiorstwo produktach lub usługach. Promocja nie jest przypadkowym działaniem i opiera się na kilku podstawowych etapach. Pierwszy to rozpoznanie i trafienie w potrzeby potencjalnych klientów. Następnym etapem jest zachęcenie klientów do nabycia danego dobra, przede wszystkim poprzez wytworzenie pozytywnego wizerunku produktu i utrwalenie go w świadomości konsumentów. Nie dzieję się to jednak ot, tak. Do skutecznego działania potrzebne jest zorganizowanie odpowiedniego systemu informacyjnego. System promocji nie może być jednak tylko jednostronny. Musi on się charakteryzować dwukierunkowością przepływu informacji między producentem, pośrednikiem i końcowym konsumentem. Chodzi o to, by zaistniało tzw. sprzężenie zwrotne, które pokaże reakcję adresata – konsumenta na bodźce ze strony nadawcy, czyli producenta. Pozwoli to ocenić skuteczność działania promocji i odkryć sposoby służące jej zintensyfikowaniu.

Cele firmy

Twórcy przedsiębiorstwa zanim jeszcze ono powstanie, mają świadomość celu, dla którego je tworzą. Na przykład tworząc sklep, wiadomo, że jego celem jest sprzedaż towarów aby uzyskać zysk z marży. Celem producenta jakiegoś dobra, jest również jego zbycie. To główny, strategiczny cel, ale może on być zrealizowany, tylko dzięki wielu innym celom pośrednim. Jak sformułować cele przedsiębiorstwa? Pomaga w tym metoda znana jako S.M.A.R.T., na polski tłumaczony jako „WARTO”. W oznacza, że cele powinny być wartościowe, czyli przynosić wymierne korzyści dla firmy. A oznacza, że cele muszą być ambitne i być wyzwaniem dla pracowników i szefostwa. R to cele realne, czyli możliwe do wykonania obecnymi zasobami firmy. T – terminowe, czyli o jasno umiejscowionej w czasie realizacji. Natomiast O to określone ilościowo, czyli wymierne. Cele strategiczne można podzielić na długoterminowe – do realizacji w ciągu dwóch do pięciu lat, oraz krótkoterminowe, które zostaną zrealizowane w ciągu trzech miesięcy do roku. Przy czym plany krótkoterminowe, powinny być częścią tych długoterminowych. Oczywiście celów tych nie da się określić, bez wizji przedsiębiorstwa w przyszłości. Cele bardzo często są określane w wymiarze finansowym, w postaci zarobku jaki przedsiębiorstwo zakłada. Jest to cel finansowy. Bardzo ważny jest także cel marketingowy, czyli uzmysłowienie klientom korzyści z zakupu określonego towaru, którego osiągnięcie, będzie prowadziło właśnie do zrealizowania celu finansowego.


Wednesday, October 17th, 2018

You are currently browsing the archives for the biznesy category.



Szukaj

Materiał wideo

Najnowsze komentarze

Ankieta

    Z jakiej formy opodatkowania korzystasz?

    • Karta podatkowa
    • Ryczałt
    • Zasady ogólne, progi podatkowe
    • Zasady ogólne, podatek liniowy
    • Zasady ogólne, CIT

    Zobacz wyniki

Kategorie

czas na biznes funkcje finansow publicznych co jest zrodlem prawa finansow publicznych roznice miedzy finansami publicznymi a prywatnymi jakie dziedziny zycia obejmuja finanse publiczne instytucje finansowe h 2 kasa biznesy fundusz emerytalny ograniczenia konkurencji wladza prywatne programy emerytalne zarzadzanie ubezpieczeniami h 3 kasa biznesy h 2 ustawa o zreformowaniu systemu naduzycie eliminacja ryzyka ustawa coroczne wyplaty h 4 kasa biznesy h 3 problematyka nadzoru wymog napraw japonia didmca polityczny goracy temat h 5 kasa biznesy h 4 niezalezni agenci nieustanne deja vu praktyka uzdrowienie sektora kas oszczednosciowo pozyczkowych lincoln h 6 kasa biznesy h 5 analiza asymetrii zasady podatkowe funkcja redystrybucyjna i stymulacyjna podatkow funkcje fiskalna podatku rola i cechy podatkow h 7 kasa biznesy h 6 rola panstwa w gospodarce pr wewnatrz firmy pr na zewnatrz firmy public relations strategie dzialan promocyjnych h 8 kasa biznesy h 7 skuteczny system promocyjny znaczenie promocji dla konsumenta komunikacja podstawa promocji promocja dzwignia gospodarki cele firmy h 9 kasa biznesy h 8 misja i wizja firmy strategie liderow i konkurencji strategiczne metody zdobywania rynku rodzaje strategii marketingowych strategia marketingowa h 10 kasa biznesy h 9 strategia przedsiebiorstwo indywidualne a spolka osobowosc prawna przedsiebiorstw dobra ekonomiczne potrzeby ludzkie h 11 kasa biznesy h 10 przedsiebiorstwo rodzaje podmiotow gospodarczych oligopol monopol konkurencja rynkowa h 12 kasa biznesy h 11 mechanizm rynkowy elementy rynku rynki w gospodarce gospodarka rynkowa mikro i makroekonomia h 13 kasa biznesy h 12 podmioty gospodarcze i wladza gospodarcza ekonomia nauka o alokacji zasoby i technologie dobra konsumpcyjne i kapitalowe nauka o gospodarowaniu h 14 kasa biznesy h 13 kredyt w rachunku biezacym pozyczanie pieniedzy poza instytucja banku prowizje i oplaty przy kredycie konsumpcyjnym kredyt konsumpcyjny i badanie zdolnosci kredytowej kredyt na samochod h 15 kasa biznesy h 14 jak nie wpasc w spirale zadluzenia kredyt w walutach obcych kredyt konsumpcyjny i koszty z nim zwiazane kredyt konsolidacyjny szkolenia i warsztaty jako skuteczne narzedzie h 16 kasa biznesy h 15 organizacja zycia osobistego po rezygnacji rezygnacji pracy zawody o najwyzszym ryzyku wypalenia zawodowego metody walki z wypaleniem zawodowym rozwiazywanie problemow zawodowych przez specjalistow odpowiedzialnosc za powierzone na stanowisku pracy h 17 kasa biznesy h 16 potrzeba przekwalifikowania zawodowego poswiecanie czasu wolnego na obowiazki sluzbowe typowe problemy w miejscu pracy narzedzia motywujace pracownikow priorytety zawodowe h 18 kasa biznesy h 17 potrzeba rozwoju zawodowego awans zawodowy rywalizacja w miejscu pracy firmy naszej przyszlosci na czym mozna zarobic h 19 kasa biznesy h 18 problemy polskich przedsiebiorcow zbyt wysokie podatki pomysl na wlasny biznes pomoc prawna dla firm mlodzi ludzie i firmy h 20 kasa biznesy h 19 kapitalizm a polska przedsiebiorczosc pierwsze lata kapitalizmu swiatowy kryzys gospodarczy ulatwienia dla przedsiebiorcow banki utrudniaja rozwoj kasa biznesy h 20