Strategie liderów i konkurencji

Przedsiębiorstwa tworzą różne strategie. Ich działania zwykle zależą od pozycji firmy na rynku. No bo oczywiście mamy na rynku liderów, firmy średnio prosperujące, te zbliżające się do plajty oraz przedsiębiorstwa dopiero wchodzące na rynek. A więc w zależności od zajmowanej pozycji rynkowej, można wyróżnić strategię lidera, strategię podejmującego wyzwanie, strategie naśladowcy i strategię działania w niszach rynkowych. Strategia lidera to działania dotyczące niemal całego rynku. Bowiem stosują ją przedsiębiorstwa, które mają w nim bardzo duży udział i decydują o rozwoju całego rynku. Firmy takie chcą powiększania rynku i wielkości sprzedaży. Robią to poprzez wywołanie u konsumentów nowych potrzeb. Starają się o pozyskanie nowych użytkowników i maksymalne zwiększenie dotychczasowego popytu. Liderzy rynkowi rządzą. Narzędziem ich działania bywa często strategia odwetowa, polegająca na odmowie przyjęcia towarów od dostawców zaopatrujących konkurentów. Do realizacji strategii lidera służą także naciski na pośredników oraz coraz większe działania promocyjne. Strategia podejmującego wyzwanie to po prostu dążenie do uzyskania bardziej znaczącej pozycji na rynku, poprzez osłabianie pozycji konkurentów. Najskuteczniejszym narzędziem w tym działaniu jest stosowanie niższych cen, ulepszanie produktu i systemu dystrybucji. Firma walczy o klienta, doprowadzając nawet do tzw. wojny cenowej. Strategia naśladowcy to powielanie działań lidera, a strategia działania w niszach rynkowych to szansa dla małych przedsiębiorstw, które nie chcą konkurować z większymi.


Monday, December 17th, 2018


Szukaj

Materiał wideo

Najnowsze komentarze

Ankieta

    Z jakiej formy opodatkowania korzystasz?

    • Karta podatkowa
    • Ryczałt
    • Zasady ogólne, progi podatkowe
    • Zasady ogólne, podatek liniowy
    • Zasady ogólne, CIT

    Zobacz wyniki

Kategorie

czas na biznes funkcje finansow publicznych co jest zrodlem prawa finansow publicznych roznice miedzy finansami publicznymi a prywatnymi jakie dziedziny zycia obejmuja finanse publiczne instytucje finansowe h 2 kasa biznesy fundusz emerytalny ograniczenia konkurencji wladza prywatne programy emerytalne zarzadzanie ubezpieczeniami h 3 kasa biznesy h 2 ustawa o zreformowaniu systemu naduzycie eliminacja ryzyka ustawa coroczne wyplaty h 4 kasa biznesy h 3 problematyka nadzoru wymog napraw japonia didmca polityczny goracy temat h 5 kasa biznesy h 4 niezalezni agenci nieustanne deja vu praktyka uzdrowienie sektora kas oszczednosciowo pozyczkowych lincoln h 6 kasa biznesy h 5 analiza asymetrii zasady podatkowe funkcja redystrybucyjna i stymulacyjna podatkow funkcje fiskalna podatku rola i cechy podatkow h 7 kasa biznesy h 6 rola panstwa w gospodarce pr wewnatrz firmy pr na zewnatrz firmy public relations strategie dzialan promocyjnych h 8 kasa biznesy h 7 skuteczny system promocyjny znaczenie promocji dla konsumenta komunikacja podstawa promocji promocja dzwignia gospodarki cele firmy h 9 kasa biznesy h 8 misja i wizja firmy strategie liderow i konkurencji strategiczne metody zdobywania rynku rodzaje strategii marketingowych strategia marketingowa h 10 kasa biznesy h 9 strategia przedsiebiorstwo indywidualne a spolka osobowosc prawna przedsiebiorstw dobra ekonomiczne potrzeby ludzkie h 11 kasa biznesy h 10 przedsiebiorstwo rodzaje podmiotow gospodarczych oligopol monopol konkurencja rynkowa h 12 kasa biznesy h 11 mechanizm rynkowy elementy rynku rynki w gospodarce gospodarka rynkowa mikro i makroekonomia h 13 kasa biznesy h 12 podmioty gospodarcze i wladza gospodarcza ekonomia nauka o alokacji zasoby i technologie dobra konsumpcyjne i kapitalowe nauka o gospodarowaniu h 14 kasa biznesy h 13 kredyt w rachunku biezacym pozyczanie pieniedzy poza instytucja banku prowizje i oplaty przy kredycie konsumpcyjnym kredyt konsumpcyjny i badanie zdolnosci kredytowej kredyt na samochod h 15 kasa biznesy h 14 jak nie wpasc w spirale zadluzenia kredyt w walutach obcych kredyt konsumpcyjny i koszty z nim zwiazane kredyt konsolidacyjny szkolenia i warsztaty jako skuteczne narzedzie h 16 kasa biznesy h 15 organizacja zycia osobistego po rezygnacji rezygnacji pracy zawody o najwyzszym ryzyku wypalenia zawodowego metody walki z wypaleniem zawodowym rozwiazywanie problemow zawodowych przez specjalistow odpowiedzialnosc za powierzone na stanowisku pracy h 17 kasa biznesy h 16 potrzeba przekwalifikowania zawodowego poswiecanie czasu wolnego na obowiazki sluzbowe typowe problemy w miejscu pracy narzedzia motywujace pracownikow priorytety zawodowe h 18 kasa biznesy h 17 potrzeba rozwoju zawodowego awans zawodowy rywalizacja w miejscu pracy firmy naszej przyszlosci na czym mozna zarobic h 19 kasa biznesy h 18 problemy polskich przedsiebiorcow zbyt wysokie podatki pomysl na wlasny biznes pomoc prawna dla firm mlodzi ludzie i firmy h 20 kasa biznesy h 19 kapitalizm a polska przedsiebiorczosc pierwsze lata kapitalizmu swiatowy kryzys gospodarczy ulatwienia dla przedsiebiorcow banki utrudniaja rozwoj kasa biznesy h 20